Driver du en klädesaffär i Stockholm – Då kan bemanning vara något för dig

27 mars 2023 Staffan Ehrlin

editorial

Driver du en klädbutik? Då kan bemanning vara något för dig! Det är dags att dra nytta av den livliga modebranschen och få igång din verksamhet. Från att se till att du har den bästa personalen ombord till att välja lämpliga platser finns det gott om utrymme att manövrera när det gäller att starta en butik. Med rätt planering och genomförande kan det ge stora ekonomiska fördelar att använda sig av bemanningslösningar – samtidigt som man har roligt under tiden! Så om detta är något som intresserar dig, läs vidare för att ta reda på hur bemanning kan hjälpa dig att nå framgång med ditt företag.

 

Till att börja med är det viktigt att tänka på vilken typ av personal du behöver. Beroende på butikens storlek och målgrupp vill du se till att personalen är lämplig för uppgiften. Tänk på om du behöver ett team av säljare eller kundtjänstpersonal – eller till och med någon som övervakar marknadsföringsaktiviteterna? Du kommer att du måste också ta hänsyn till eventuella rättsliga krav och se till att du följer all relevant lagstiftning.

Bemanning Stockholm

Lönen är en stor kostnad

I Sverige varierar lönerna inom detaljhandeln mycket beroende på typ av jobb och ansvarsnivå. Generellt sett tenderar säljare att tjäna mer än kundtjänstpersonal. Enligt uppgifter från Statistiska centralbyrån (SCB) var medianmånadslönen för en försäljare inom detaljhandeln 2019 29 300 kronor. Detta gör att det är en kostnad som du måste ha i åtanke. Väljer du en bemanning för din affär så sköter bemanningsföretaget allt som har med personal att göra åt dig.

 

När du har identifierat rätt team är det dags att fundera på hur de ska passa in i din affärsmodell. Väljer du att ta in tillfällig personal så är det så klart lättare för dig att vara flexibel och du kommer kunna anpassa dig till förändringar i din omvärld väldigt enkelt.

 

Fler nyheter